به وبلاگ سلام عزیز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
دانستنیها و مطالب گوناگون
دانستنی از همه جا
دانستنیهای مذهبی
دانستنیهای علمی
دانستنیهای خانه داری
پلاکهای خودرو در ایران
گوناگون از همه جا
سودان
اطلاعاتی راجع به سودان
جدول پروازهای سودان
پیامک
انواع پیامکهای طنز.ادبی.عاشقانه
دعا-زیارت (متون)
دعا
زیارت
حديث
عکس و تصویر
عکسهای طنز
سرگرمی
العربي
القصص و العبر
هل تعلم؟
متنوع
ENGLISH
story
sweet life
ETC
داستان راستان
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 78
بازدید کل : 248557
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

سلام

پرسش و پاسخ

در این بخش برخی پرسشهای احتمالی که در بدو ورود به سودان به ذهن می آید ، آورده شده است. پرسش و پاسخها توسط دوست عزیز آقای مهندس کاراندیش تهیه شده . ایشان یکی از ایرانیان مقیم سودان و از بخش خصوصی است که در کار خود موفق می باشد.

ضمن سپاس از ایشان مطالب با اندکی ویرایش در پست درج گردیده است.

- نقطه نظر مردم و مسئولين نسبت به حضور خارجیها و بخصوص ايرانيان در اين كشور سودان چگونه است؟

در مجموع نقطه نظر مردم و مسئولین و طرز برخورد مردم سودان نسبت به خارجیها و بخصوص ایرانیها بسیار مثبت است و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد. خوشبختانه مردم این کشور بسیار ارام و مهربانند و با خارجیها و بخصوص ایرانیها رفتاری بسیار دوستانه دارند. از نظر امنیت ،کشور از شرایط خوبی برخوردار است ولی ممکن است مواردی نه چندان مهم و بسیار جزئی از سرقتهای کوچک در خارطوم وجود داشته باشد که در مجموع جای نگرانی از این بابت در سودان وجود ندارد. نزاع های خیابانی ، قتل و سرقت مسلحانه معمولا وجود ندارد.

- وضعيت قوانين و مقررات إجرايــى نسبت به ترغیب سرمايه گذاران خارجى در سودان چگونه است؟

وضعیت قوانین برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی خوب است ولی عمدتا برای اجرای هر کاری (البته بجز کشاورزی) مقداریسختی و کندی در عملیات اجرایــی وجود خواهد داشت که نیاز به پیگیری توام با صبر و حوصله دارد اما پس از راه اندازی هر پروژه ای مشکل خاصی وجود ندارد.

- وضعيت تضمين سرمايه مالي و كار سرمايه گذاران خارجى از طرف دولت سودان به چه صورت است؟

طرح شما باید سودا ورد باشد و الا هیچ دولتی نمیتواند خسارت اجرای نادرست پروژه را به شرکـتی خارجی بدهد. ٓ

 

- نحوه ورود سرمايه مالى و تجهيزات و ماشين الات صنعتى و كشاورزى به كشور به چه صورت است؟

ورود سرمایه و ماشین آلات و تجهیزات بعد از ثبت شرکت و رعایت قوانین مربوطه مشکلی ندارد و حتی می تواند به اسم شرکت دیگری هم وارد شود و معمولا از عوارض گمرکی معاف است.

 

- آیا خروج سرمايه و سود حاصله از سرمايه گذارىز كشور مشکلی ندارد؟ ٓ

خروج سرمایه و سود حاصله از کشور مشکلی ندارد و کسی ممانعتی برای چند صد هزار خارجی که اینجا مشغول کار و اجرای پروژه و خروج پول از کشورهستند را فراهم نمیکند.

- وضعيت بيمه مسئوليت جان و مال سرمايه گذاران نسبت حوادث طبيعى و غير طبيعى چطور است؟

ٓ انواع بیمه نظیر بیمه های خدمات درمانی و مسئولیت حرفه ای وجود دارد ولی من نمیدانم که ایا برای مسئولیت مالی هم گزینه ای هست یا نه چون تا بحال به آن فکر نکرده ام اما میدانم بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد.

- براورد احتمالى و اوليه حداقل و حداكـثر سرمايه لازم جهت شروع هريك از فعاليتهاى صنعتى و كشاورزى چقدر است؟

در پروژه های صنعتی حداقل برای راه اندازی یک کارخانه نیاز به چند میلیون دلار یا چند میلیارد تومان است اما پروژه هایــی در بخش کشاورزی وجود دارد که با مبالغ کمی حتی در حدود صد هزار دلار قابل راه اندازی هستند.

- وضعيت حمايت هاى مالى بانك هاى داخلى و خارجى موجود در اين كشور چطور است؟

بانک ها چه داخلی و چه خارجی از راه اندازی طرح های سوداور حمایت میکنند در ضمن هر بانکی برای دادن تسهیلات نیاز به ضمانت دارد و در اینصورت مشکلی نیست.

- نحوه خدمات كنسولى و مدت اقامت و اشتغال اتباع خارجى به چه صورت است؟

مدت اقامتا تباع خارجی براساس قوانین معمولا یکساله است و هر سال تمدید میشود و برای اشتغال اتباع ایرانی یا سایر کشورها مشکلی وجود نداردو میلیونها نفر خارجی در این کشور مشغول به کار هستند. خدمات کنسولی هم در دسترس است.

- وضعیت ثبت شرکت و شروع فعالیت اقتصادی چگونه است؟

در ارتباط با بعضی از فعالیتها که نیاز به ثبت شرکت دارند ، این کار به سادگی قابل انجام است و انواع مختلفی از شرکت را براساس نیاز می توان ثبت کرد. ثبت شرکت بسته به نوع آن بین سه تا سی روز طول میکشد. در بعضی فعالیتها ممکن است نیاز به ثبت شرکت نباشد.

 

- وضعيت قیمت برق مصرفى چقدر است؟

هزینه برق خانگی برای هر کنتور برق برای میزان مصرف تا 200کیلووات در ماه 0.16 جنیه به ازاء هر کیلووات و برای میزان مصارف بالاتر از 200کیلووات (به ازاء هر کنتور برق) حدود 0.26 جنیه به ازاء هر کیلووات است اما برای مصارف بالا هزینه برق با احتساب عوارض مختلف بطور متوسط سه دهم جنیه(پوند سودان) به ازاء هر کیلووات ساعت برق است.

برق مصرفی کشاورزی با قیمت کمتر یعنی یارانه ای و حدود 0.14 جنیه به ازاء هر کیلو وات ساعت برق محاسبه می شود.

 در حال حاضر هر 9.25(نه ممیز بیست و پنج) جنیه برابر یک دلار امریکاست.

 

- وضعيت نيروى كار متخصص و عادى بومى و غير بومى چگونه است؟

 نیروی کار متخصص و عادی سودانی یا غیر سودانی در سودان وجود دارد ولی نیاز به مدیریت برای اموزش و کنترل کار دارندهمچنین می توان از نیروهای ایرانی بخصوص برای شروع کار استفاده کرد.

- هزينه هاى عمومى، اسكان و تغذيه و إياب وذهاب چقدر است؟

هزینه اسکان (که معمولا بصورت مبله اجاره داده می شود) بسته به محل سکونت یا دفتر کار (تواما یا بصورت جداگانه) دارد. هزینه اجاره ماهیانه مکانی که بتواند بعنوان دفتر کار هم مورد استفاده قرار گیرد میتواند از 1000 جنیه در ماه در یک روستا شروع شود .در خارطوم نیز هزینه اجاره مسکن عموما از دو تا بیست هزار جنیه بسته به مکان، مساحت و کیفیت ساختمان متفاوت است. هزینه هتل برای اقامت موقت از 300تا 2000 جنیه براساس تعداد ستاره هتل متغیر

. ضمنا اینجا انواع هتل آپارتمان با نرخهای مناسبی از 100 جنیه درهر شب تا 600 جنیه در هر شب برای دوخوابه  در دسترس است.

 

- قیمت مواد غذایــی اصلی در جمع و بطور متوسط مقداری از ایران  گرانتر است .قیمت غذا در رستورانها بسته به این دارد که شما در کجا غذا بخورید در بهترین رستوران خارطوم یک پرس غذا حدود 80 جنیه و ارزانتر از رستورانهای درجه یک تهران است اما همین غذا در رستورانهای پایین شهر 20 جنیه است.

هزینه 24 ساعت اجاره اتومبیل سواری از 150 جنیه به بالا است. قیمت یک لیتر بنزین  4.67 و گازوییل 3.11 جنیه به ازاء هر لیتر است. کیفیت اتومبیلهای اجاره ای قابل قبول تا بسیار خوب است.

 

[+] نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 16 تير 1393برچسب:سودان, در ساعت 15:52 | |
مراسم ازدواج در سودان

ازدواج در سودان مانند بسیاری از کشورهای دیگر دارای رسم و آداب ویژه ای است. متاسفانه در سالهای اخیر و با وجود گرانی و تورم بیش از 40 درصدی ، برخی حواشی بی مورد باعث افزایش سن ازدواج و رویگردانی جوانان از ازدواج شده است. به عنوان نمونه جهیزیه ازدواج در سودان به عهده داماد است و از طرفی جوانی که قصد ازواج دارد باید نسبت به خرید برخی اقلام مانند : کفش ، لباس زنانه ، کت و شلوار و مواردی دیگر به تعداد یک دست (12 عدد) عدد اقدام نماید.

جالب است بدانید در سودان یک دست یا دسته 12 عدد می باشد در صورتی که در ایران 6 عدد است. کلمه دسته نیز به همین شکل تلفظ می شود.

پس از اینکه پسری از دختری خواستگاری نمود و مورد پذیرش قرار گرفت ، هر کدام یک نماینده معین می نمایند.(وکیل) . نمایندگان عروس و داماد در یک روز جمعه به مسجدی در نزدیکی محل زندگی مراجعه نموده و پس از نماز جمعه و با حضور تعدادی از مردم ، خطبه عقد توسط امام جمعه مسجد قرائت شده و وکلا بله را می گویند. شب همان روز نیز مراسم عروسی در مکانی که مورد توافق قرار گرفته و با حضور مدعوین برگزار می شود.(در فقه برادران اهل سنت امکان برگزاری نماز جمعه در تمامی مساجد وجود دارد)

رسم است که در مراسم عروسی کادو داده شود. افراد نزدیک به عروس و داماد معمولا پول یا طلا یا وسایل منزل هدیه می کنند. سایر افراد معمولا مقداری پول درون پاکت گذاشته و هنگامی که برای تبریک نزد عروس و داماد می روند ، آنرا تقدیم می کنند. 

معمولا عروسی در سودان در فضای باز برگزار می شود. خانمها در یک سمت و آقایان در سمت دیگر محوطه و بدون مانع یا پرده بر روی صندلی های دایره وار می نشینند. رقص سودانی که همراه با کر زدن می باشد خیلی جالب است. سودانیها اعم از زن یا مرد رقصی شبیه به رقص برره (مهران مدیری!) دارند. بر خلاف مصری ها و عربها ، سودانیها بسیار متین و آرام می رقصند و تنها به حرکت دادن دست یا عصا در هوا اکتفا می کنند. در فرهنگ سودان رقص عربی و تند مذموم است.

پس از مراسم عروسی نیز جوانترها سوار بر خودرو در خیابانها بوق زده و ابراز شادمانی می کنند.

داشتن دو تا چهار زن در سودان عرف است. البته با توجه به بالا رفتن سطح زندگی و همچنین افزایش هزینه های ازدواج و از طرفی افزایش سطح تحصیلات دختران در جامعه سودان ، نسل جدید تقریبا به سمت ازوداج یکتایی متمایل شده است. همچنین تعداد فرزندان خانوار که در نسل قدیم معمولا دو رقمی بوده ، به سمت دو یا سه فرزندی میل پیدا کرده است.

متاسفانه طلاق در سودان مانند سایر کشورهای عربی و آفریقایی بسیار ساده است ، به همین جهت مشکلات فراوانی را در این کشورها برای زنان ایجاد کرده است. اخیرا قوانینی در حمایت از زنان در برابر طلاق های اجباری در دست تدوین است.

نکته :

کلمات عروس و داماد در عربی به ترتیب عبارتند از : عروس و عریس و جهیزیه یا مهر نیز همان مهر است.

 

[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:سودان,عروسی, در ساعت 17:16 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
تير 1394
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
رضا
لينكستان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
سفارش آنلاین قلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , heidari.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com