به وبلاگ سلام عزیز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
دانستنیها و مطالب گوناگون
دانستنی از همه جا
دانستنیهای مذهبی
دانستنیهای علمی
دانستنیهای خانه داری
پلاکهای خودرو در ایران
گوناگون از همه جا
سودان
اطلاعاتی راجع به سودان
جدول پروازهای سودان
پیامک
انواع پیامکهای طنز.ادبی.عاشقانه
دعا-زیارت (متون)
دعا
زیارت
حديث
عکس و تصویر
عکسهای طنز
سرگرمی
العربي
القصص و العبر
هل تعلم؟
متنوع
ENGLISH
story
sweet life
ETC
داستان راستان
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 248624
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

سلام

بوی بد کینه
آموزگار یک مدرسه به بچه های کلاس گفت که میخواهد با آنها بازی کند . او به آنها گفت که فردا هر کدام یک کیسه پلاستیکی بردارند و درون آن به تعداد آدمهایی که از آنها بدشان میآید ، سیب زمینی بریزند و با خود به کودکستان بیاورند.
فردا بچه ها با کیسه های پلاستیکی به مدرسه آمدند.
در کیسه‌ی بعضی ها ۲ بعضی ها ۳ ، و بعضی ها ۵ سیب زمینی بود.
آموزگار به بچه ها گفت : تا یک هفته هر کجا که می روند کیسه پلاستیکی را با خود ببرند.
روزها به همین ترتیب گذشت و کم کم بچه ها شروع کردند به شکایت از بوی سیب زمینی های گندیده. به علاوه ، آن هایی که سیب زمینی بیشتری داشتند از حمل آن بار سنگین خسته شده بودند.
 
پس از گذشت یک هفته بازی بالاخره تمام شد و بچه ها راحت شدند.
آموزگار از بچه ها پرسید : از اینکه یک هفته سیب زمینی ها را با خود حمل می کردید چه احساسی داشتید؟
بچه ها از اینکه مجبور بودند ، سیب زمینی های بد بو و سنگین را همه جا با خود حمل کنند شکایت داشتند.
آنگاه آموزگار منظور اصلی خود را از این بازی ، این چنین توضیح داد: این درست شبیه وضعیتی است که شما کینه آدم هایی که دوستشان ندارید را در دل خود نگه می دارید و همه جا با خود می برید. بوی بد کینه و نفرت قلب شما را فاسد می‌کند و شما آن را همه جا همراه خود حمل می‌کنید. حالا که شما بوی بد سیب زمینی‌ها را فقط برای یک هفته نتوانستید تحمل کنید پس چطور می خواهید بوی بد نفرت را برای تمام عمر در دل خود تحمل کنید؟
[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:داستان آموزنده,کینه,نفرت, در ساعت 22:33 | |
اخلاق و روحیه مردم سودان

مردم کشورهای کره زمین دارای روحیه و اخلاق متفاوت هستند.حتی در بین یک کشور ممکن است چند قوم وجود داشته باشند که دارای خلق و خوی متفاوت باشند که این البته بستگی به چند عامل از جمله : وراثت ، تربیت و حتی نوع غذا دارد.همانند ایران که مردم قومهای مختلف دارای ویژگی و روحیه متفاوت می باشند.

و اما مردم سودان فعلی (جمهوری سودان) دارای روحیه و ویژگی گوناگونی هستند ولی برجسته ترین خوی این مردم آرامش آنها است.به طور کلی سودانیها مردمی آرام ، شکیبا ، مهربان و راضی به تقدیر می باشند.با وجود چهره ی آفریقایی و ظاهری نسبتا زمخت ، آرامش و شکیبایی این مردم رشک برانگیز است. البته این شامل کل آفریقا نمی شود چرا که برخی از مردم این قاره دارای روحیه ستیزه جویی و خشن هستند.

چنانچه شما برای اولین بار به سودان مسافرت داشته باشید با مردمی مواجه می شوید که خونسردی و آرامش آنها گاهی شما را به سر حد عصبانیت می کشد. پر حوصله بودن در کارها ، رانندگی و دیگر امور اینچنینی معمولا برای افرادی که چندان اهل حوصله و صبر نیستند آزار دهنده است.این ویژگی دارای ابعاد مثبت و منفی است. به عنوان نمونه : ابعاد منفی : کارایی و راندمان پایین در کارها ، عدم تلاش جدی برای تغییر وضع زندگی و راضی بودن به تقدیر و مشیت ، وضع نامطلوب آموزش و ... ابعاد مثبت : آرامش در زندگی ، لذت بردن از وضع موجود و نداشتن رقابت و چشم و هم چشمی در زندگی.

اگر از آنهایی که سالها در این کشور داغ زندگی کرده اند بپرسید : شما چند بار شاهد درگیری ، کتک کاری و امثال این چیزها در خیابان یا اماکن عمومی بوده اید؟ با تعجب می شنوید : اصلا ندیدم!!

گاهی فکر می کنم چه می شد اگر این روحیه را با روحیه تلاش و فعالیت پیوند می زدند و نتیجه : عالی. ولی خداوند چیزهای خوب و بد را بین همه مساوی تقسیم نموده و سهم این مردم در این کشور تقریبا ناشناس : آرامش و رضایت آنان است.

لازم به ذکر است وضع زندگی عموم مردم سودان چندان خوب نیست . به ویژه طی 3 سال گذشته قیمتها چند برابر شده و توان خرید مردم بسیار کاهش یافته ولی باز می بینیم با ساده ترین چیزها لبخند می زنند ، با یک موسیقی محلی کلی به وجد می آیند ، از خوشی ها سخن می گویند و در یک جمله : از زندگی با همین وضع لذت میبرند. 

[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:سودان,اخلاق,رفتار, در ساعت 8:41 | |
رستوران های سودان-2

مطعم فینیسیا:

این رستوران که لبنانی است در خیابان نیل (شارع النیل) و در کنار پل القوات المسلحه قرار دارد.رستوران دارای 3 طبقه و از نظر شکل ظاهری ، شیک و اصطلاحا با کلاس است.طبقه سوم این رستوران بر روی بام (فضای باز) قرار داشته و مشرف به نیل آبی می باشد.رستوران دارای کافی شاپ ، اتاقهای جلسه به همراه پذیرایی و موسیقی زنده است.یکی از غذاهای ویژه این رستوران منوی گوشت است.این منو از گوشتهای با طبع گرم مانند : گوشت بوقلمون ، آهو ، شتر مرغ ، گوسفند و تمساح تشکیل می شود.

روش سرو غذا بدین صورت است که ابتدا بشقابهایی آهنی که درون یک قطعه چوب دایروی قالب بندی شده و بسیار داغ است ، جلوی مهمان قرار داده می شود. سپس پیشخدمت ها به نوبت گوشتهای یاد شده را که به سیخ بلندی کشیده شده و با آتش کباب گشته را یکی یکی آورده و به هر مقداری که نیاز دارید با یک چاقوی بلند برای شما درون بشقاب داغ می برند.(بریدن).در حالی که قطعه گوشت درون بشقاب قرار می گیرد ، صدای جز جز گوشت به همراه دود از آن بلند می شود.

در صورتی که دمای هوا مناسب باشد ، طبقه روی بام که چشم اندازی به نیل دارد برای گذراندن ساعتی و صرف غذا مناسب است.(البته فقط شب چون در روز هوا گرم است.)

لازم به توضیح است که از نظر برادران اهل سنت گوشت تمساح ، حلال است.

[+] نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:سودان,رستوران,مطعم, در ساعت 16:19 | |
رستورانهای سودان -1

در خارطوم (پایتخت سودان) تعداد زیادی رستوران سودانی و خارجی وجود دارد.برخی از این رستورانها عبارتند از : مطعم طهران ، مطعم فینیسیا ،مطعم جاد ، ساحه لبنانی ، لیوان دمشقی ، مطعم پاندا ( به عربی بنده خوانده می شود) ، مطعم رکشا ، مطعم مای پلیس ، مطعم امواج و ... . در این بخش دو رستوران مطعم طهران و ساحه لبنانی معرفی می شوند :

مطعم طهران (رستوران تهران) : این رستوران در منطقه ریاض خیابان مشتل خیابان الجزار تقاطع اوماک قرار دارد. مدیر این رستوران آقای صابوناتی و آشپز فعلی آن آقای شکوهی است.در این رستوران انواع غذاهای ایرانی از جمله : چلوکباب کوبیده ، چلوکباب برگ ، چلوکباب سلطانی ، چلو مرغ ، جوجه کباب ، نگین دار ، خورش قیمه و خورش قورمه سبزی سرو می شود.این رستوران دارای یک حیاط کوچک زیبای بدون دیوار و یک مکان سرپوشیده عادی و یک مکان ویژه (VIP) می باشد. بیشتر کسانی که این رستوران را می پسندند ، ایرانیان و اروپاییان مقیم سودان هستند.همچنین اخیرا سودانیها نیز به غذاهای ایرانی تمایل پیدا کرده اند البته بدون برنج.

ساحه لبنانی : این رستوران زیبا که در منطقه خارطوم 2 و درست در همسایگی سفارت لبنان قرار دارد متعلق به یک خیریه لبنانی است که تحت نظر مرحوم شیخ فضل الله اداره می شده است.این رستوران به شکل کاملا سنتی و بر اساس معماری یکی از روستاهای لبنان ساخته شده است.دیوارها سنگی ، سقف چوبی و تزیینات روستایی در آن وجود داشته ولی با فناوری روز تجهیز گردیده است.در این رستوران یک هتل سه ستاره با نمای سنتی ولی امکانات پیشرفته نیز وجود دارد که پذیرای مهمانان است.غذاهای این رستوران ، لبنانی و شامل : حمص ، طبوله ، فتوش ، ورق عنب و ... می باشد.ساحه لبنانی دارای دو مکان سرپوشیده ، یک کافی شاپ و یک حیاط سنتی بزرگ و زیبا است.مدیر رستوران که خود کار نظارت بر پذیرایی از مهمانان را به عهده دارد با خوشرویی به مهمانان خیر مقدم می گوید و هنگامی که متوجه شود شما ایرانی هستید با لهجه ی عربی می گوید : بفرمایید خوش آمدید.

نکته ی مهم : قیمت غذا در رستورانهای سودان در مقایسه با درآمد مردم آن نسبتا بالا است. یعنی به طور میانگین قیمت یک وعده غذای معمولی حدود 40-25 جنیه و یک وعده غذای خوب حدود 65-50 جنیه و یک عدد پیتزای متوسط با کیفیت حدود 30-25 جنیه است. در حال حاضر هر دلار معادل 6.9 و هر یورو معادل 9.1 می باشد.

 

[+] نوشته شده توسط رضا در یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:سودان,رستوران,مطعم,غذا, در ساعت 23:5 | |
داستان مرد خوشبخت

پادشاهی پس از اينكه بیمار شد گفت:

«نصف قلمرو پادشاهی ام را به کسی می دهم که بتواند مرا معالجه کند».

تمام آدم های دانا دور هم جمع شدند تا ببیند چطور می شود شاه را معالجه کرد، اما هیچ یک ندانست.

تنها یکی از مردان دانا گفت : 

که فکر می کند می تواند شاه را معالجه کند. اگر یک آدم خوشبخت را پیدا کنید، پیراهنش را بردارید و تن شاه کنید، شاه معالجه می شود.

شاه پیک هایش را برای پیدا کردن یک آدم خوشبخت فرستاد. آن ها در سرتاسر مملکت سفر کردند ولی نتوانستند آدم خوشبختی پیدا کنند.حتی یک نفر پیدا نشد که کاملا راضی باشد. آن که ثروت داشت، بیمار بود. 

آن که سالم بود در فقر دست و پا می زد،یا اگر سالم و ثروتمند بود زن و زندگی بدی داشت. 

یا اگر فرزندی داشت، فرزندانش بد بودند. خلاصه هر آدمی چیزی داشت که از آن گله و شکایت کند.

آخرهای یک شب، پسر شاه از کنار کلبه ای محقر و فقیرانه رد می شد که شنید یک نفر دارد چیزهایی می گوید. 

« شکر خدا که کارم را تمام کرده ام. 

سیر و پر غذا خورده ام 

و می توانم دراز بکشم 

و بخوابم! 

چه چیز دیگری می توانم بخواهم؟»

پسر شاه خوشحال شد و دستور داد که پیراهن مرد را بگیرند و پیش شاه بیاورند و به مرد هم هر چقدر بخواهد بدهند.پیک ها برای بیرون آوردن پیراهن مرد توی کلبه رفتند، 

اما مرد خوشبخت آن قدر فقیر بود که پیراهن نداشت!!!.

 

لئو تولستوی

 

 

[+] نوشته شده توسط رضا در شنبه 7 بهمن 1391برچسب:داستان,خوشبختی, در ساعت 1:48 | |
میلاد پیامبر در سودان

هفته وحدت و میلاد پیامبر بر تمامی مسلمانان جهان مبارک

همانگونه که گفته شد بیشتر مردم سودان سنی مالکی مذهب و پیرو طریقه های صوفیه هستند. برخی از مهمترین این طریقه ها عبارتند از : قادریه ، ختمیه ، سمانیه ، شاذلیه، مکاشفیه، مجذوبیه،ادریسیه ، احمدیه، رشیدیه ، تیجانیه ، اسماعیلیه. پیروان صوفیه در سودان دارای آداب و سنتهایی هستند که ایشان را از سایر اهل سنت متمایز می گرداند که مهمترین آنها عبارتند از :

مراکز خلاوی : وجود مکانهایی به نام خلوه که ویژه ی آموزش حفظ قرآن کریم به کودکان است.در این خلوه ها کودکان از سنین حدود 8-7 سالگی حفظ قرآن را آغاز نموده و در مدت 4-3 سال آن را حفظ می نمایند.در سودان قانونی وجود دارد که به افرادی که حافظ کل فرآن باشند مدرک دیپلم داده می شود.

گفتنی است که رهبران طرق صوفیه در سودان معمولا از افرادی هستند که منتسب به ائمه از جمله امام جعفر صادق(ع) ، امام هادی (ع) ،امام موسی کاظم(ع) و امام زین العابدین(ع) می باشند.در سودان به افرادی که از نسل امامان باشند ، اشراف (جمع شریف) می گویند و این افتخاری بزرگ به شمار می آید.

از دیگر سنتهای صوفیه ی سودان می توان به مراسم خاص هر طریقت اشاره کرد که به صورت دوره ای و سالانه و در مکانهایی به نام حولیه برگزار می شود.در این حولیه ها مراسم همخوانی همراه با نوعی حرکات که تقریبا شبیه رقص است ولی با خواندن دعا و اذکار اهل بیت همراه است برگزار می شود.یکی از مهمترین مراسم صوفیه ، جشن مولد النبی (ص) یا همان جشن میلاد پیامبر است که به مدت 12 شب از ابتدای ربیع الاول تا 12 ربیع الاول و هر شب در مکانی به نام ساحت المولد النبی بر پا می شود.در این میدان بزرگ به هر کدام از طرق صوفیه مکانی داده می شود تا مراسم خود را در آن برپا نماید.شلوغ ترین و مهمترین این شبها ، شب دوازدهم است که به اعتقاد اهل سنت روز میلاد پیامبر می باشد.این مراسم پس از نماز مغرب شروع شده و تا پاسی از شب ادامه دارد.گفتنی است طی دو سال گذشته سلفی های سودان که مورد حمایت عربستان بوده و از نظز مالی و تبلیغاتی تحت پوشش رژیم سعودی هستند تلاش نمودند تا با ایجاد مزاحمت و تبلیغات سلفی گری مراسم میلاد پیامبر را با این عنوان که بدعت و حرام است تعطیل نمایند ولی مردم سودان در چند مورد با این گروه اندک منحرف درگیر شده و آنان را عقب رانده اند.

به طور کلی مردم سودان از لحاظ اعتقادی بسیار قویتر از سایر کشورهای اسلامی شمال آفریقا و خاورمیانه بوده و از جهت مطالعات سیاسی نیز از دیگران بالاتر می باشند.

 

[+] نوشته شده توسط رضا در پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:سودان,پیامبر,هفته وحدت, در ساعت 13:52 | |
سخن بزرگان
هـر وقـت در فـریـب دادن کسـی مـوفـق شـدی، بـه ایــن فکـر نبــاش کـه او چقـدر احمــق بــوده،
بـه ایــن فکـر کـن کـه او چقـدر به تـو اعتـماد داشــته.
[+] نوشته شده توسط رضا در پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:سخن بزرگان, در ساعت 9:15 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
تير 1394
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
رضا
لينكستان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , heidari.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com